lauantai 14. helmikuuta 2015

Oman Elämäni Aakkoset

Näitä aakkospostauksia on ollut nyt vähälle aikaa blogeissa ihan jonkin verran, joten ajattelin itsekin jakaa elämäni aakkoset teille. Osaan oli kyllä aika vaikea keksiä pakko myöntää!

Aurinko
Rakastan aurinkoa ylikaiken! Suomen pimeä talvi ei ole mulle yhtään sopiva, pimeys tekee minut äkäiseksi ja saamattomaksi. Aurinko antaa enemmän potkua elämään ja kaikki asiatkin tuntuvat positiivisemmilta.

Blogi
Kenelläpä bloggaajalla ei olisi been kohdalla blogia... Blogi on minulle tärkeä asia elämässäni ja poden huonoa omatuntoa, jos en ehdi postailemaan päiviin. Tunnen, että voin jakaa täällä elämääni juuri sen verran kuin haluan ja olen tosi iloinen, kun joku pitää postauksistani. Tämä on minulle yksi tärkeimmistä harrastuksistani.

Cosmopolitan
Jokaisen kuukauden pelastus! Ahmin lehden lähes kokonaan samana päivänä kun se ilmestyy, mutta selaan lehden läpi useaan otteeseen, ennen kuin uusi Cosmo ilmestyy.

D-vitamiini
Joka aamuinen lisä aamupalaan. Käytättehän tekin?

jouIMG_9169

Elektroniikka
En voisi elää ilman elektroniikkaa! Mukanani kulkee lähes aina kännykän lisäksi myös iPad ja jompikumpi kameroistani. "Kun yksi laite ei riitä..."

Fressi
Sali, johon en kyllästy. Fressi on mulle oikea paikka treenata, tykkään kovasti. Nyt pitää taas yrittää skarpata tässä salilla käymisessä, tammikuu oli ihan törkeän kiireinen. Kuitenkin olisi kiva olla salilla, jossa olisi kavereita kanssa. Kaksin treenaaminen on aina kaksin hauskempaa.

Geelikynnet
Nämä ovat nykyään yksi tärkeimmistä asioista ulkonäössäni. Kynnet ilman geeliä eivät kestä töissä laisinkaan. Muutenkin kynnet näyttävät siistimmiltä geelien kanssa kuin ilman. Olen liian laiska lakkaamaan kynsiäni joka toinen tai kolmas päivä.

jouIMG_6314

Hauskuus
Hauskuus on elämän suola. Jos elämässä ei ole mitään hauskuutta, ei elämässä ole tarpeeksi syvyyttä.  Jokaisen elämään tulisi kuulua ripaus hauskuutta, siinä muodossa kuin siitä itse pitää. Jos sisustaminen, judo tai vaikka opiskelu on mielestäsi hauskaa - tee sitä. Ihmisen tulisi tehdä niitä asioita elämässään, joista pitää tai jotka tuovat hauskuutta arkeen. 

Isovanhemmat
Isovanhemmat ovat minulle todella tärkeitä ihmisiä. Pyrin näkemään heitä mahdollisimman usein. Mielestäni on tärkeää pitää suhteita isovanhempien kanssa yllä, sillä he varmasti arvostavat sitä. Mielestäni lasten ja lastenlasten tulee (tavallaan) pitää huolta vanhenevista vanhemmistaan. Tärkeintä etenkin on pitää heille seuraa. Toivottavasti myös te pidätte yhteyttä isovanhempiinne :)

Juhlat
Rakastan juhlien järjestämistä! Enkä tarkoita pelkästään bileitä, vaan kaikenlaisia juhlia. Voisin kuvitella työskenteleväni juhlasuunnittelijana, jossa saisin toteuttaa asiakkaan unelmia esimerkiksi häistä. Jotenkin työ kuulostaisi todella mielenkiintoiselta, mutta tuskin koskaan ajaudun alalle, jossa pääsisin toteuttamaan tätä unelmaa.

jouG0020579

Kevät
Kevät on aivan ihanaa aikaa. Odotan sitä, kun lumet alkavat sulaa ja ensimmäiset Leskenlehdet puskevat pintaan ja täyttävät tienvarret. Kevään aurinko on ihanan piristävä raskaan ja pimeän talven jälkeen. Jos en pitäisi kesästä niin paljoa, olisi varmaan kevät suosikki vuodenaikani.

Lahjat
Lahjojen antaminen on mielekkäämpää kuin saaminen. Onko muita samalla aallonpituudella olevia? Jos olisin rikas, ostelisin ystävilleni lahjoja ihan kamalasti. Itselle ostaminen on mukavaa, mutta vielä paremman fiiliksen saan, kun ostan jotain kivaa jollekin tärkeälle ihmiselle :)

Marco Polo
Netflixin koukuttavin sarja tällä hetkellä! Pääosan miesnäyttelijä Lorenzo Richelmy on ihan toosi suloinen♥ Ja juoni on tosi hyvä, suosittelen!

Nukahtelu
Minulla on jonkinsortin nukahtamishäiriö. Saatan nukahtaa ihan minne vain ja ihan mihin kellon aikaan tahansa. Auton rattiin, oppitunneille, bussiin, ruokapöytään... Ei varmaan ole paikkaa, jonne en olisi nukahtanut. Nukahtamista edeltää ihan järkyttävä väsymys, ihan kuin ei olisi nukkunut kolmeen vuorokauteen, silmissä heittää ja kohta olenkin ihan kroohpyyh. Tosi häiritsevää. Onneksi ne nokoset eivät kestä kuin muutamia minuutteja ja niiden jälkeen olo on kuin hyvät yöunet nukkunut. Mulla ei ainakaan ole ongelmia nukahtamisen suhteen iltaisin :D

jouGOPR0862

Onnellisuus
Olen ihan onnellinen tällä hetkellä. Olen oppinut olemaan onnellinen asioista, joita minulla on, enklä murehdi asioista joita en omista/minulla ei ole. Minut tekee onnelliseksi ystävät, perhe, hyvä ruoka ja oikein makoisat yöunet. Olen onnellinen myös pari-akrobatiatreeneissä, sillä onnistumisen ilo on ehkä parhain tunne mitä on!

Perhe
Perhe on minulle todella tärkeä. Eilenkin iskä ja äiti kävi luonani vierailulla ihan muuten vaan ja turistiin Thaimaan matkasta ja elämästä. Pikkusisko saisi kanssa tulla joskus käymään, häntä näen aika harvoin. Siskoni on nyt juuri siinä iässä, että vapaa-ajalla ei tehdä muuta kuin juosta kavereiden kanssa ulkona... Muistan kun itse olin samanikäinen, niin ei sitä kyllä paljoa muuta tullut tehtyä.
Ajattelen lähisukuani minulle tavallaan perheenä. Myös setäni perhe ja tätini ovat minulle tärkeitä, samoin isovanhemmat.

Quidam
Tahtoisin kovasti lähteä Helsinkiin katsomaan Cirque du Soleilin Quidam-esitystä. Harmi, ettei se ole mahdollista töiden ja muiden kiireiden takia. Sirkusta on vaan aina ihana mennä katsomaan♥

jouIMG_8129

Ravintolatyö
Tämän hetkinen työni koulun ohella sijoittuu ravintolaan. Työ ei kyllä tule olemaan loppuelämäni työ, mutta näin opiskelujen ohella se on hyvä lisätulonlähde. Ravintolatyö on raskaampaa kuin kuvittelisi, mutta tavallaan tykkään siitä kiireestä, mikä vallitsee viikonloppuisin.

Savonia
Opiskelen Tradenomiksi Savonia-Ammattikorkeakoulussa. Loistava koulu minulle ja olen saanut sieltä ihan tosi paljon uusia ystäviä. Olisi huippua päästä tuutoriksi ensi vuonna, mutta saa nähdä, tulenko valituksi.

Thaimaa
Yksi tämän hetkisistä lempimaistani, rakastan Thaimaan lämpöä ja ihmisiä siellä. Viime reissulla tutustuttiin muutamiin paikallisiin, jotka olivat ihan huippuja ihmisiä! Toivottavasti ensi talvena pääsen uudestaan matkustamaan sinne. Jos joskus olisi mahdollisuus, voisin kuvitella myös työskenteleväni tuolla :)

jouIMG_9012

Unelmat
Kaikilla meillä on unelmia, myös minulla. Unelmiani on mm. vaihtovuosi USA:ssa, oma koira, kissa, lottovoitto ja matka isoäitini kanssa♥

Vaaleus
Olen ihan ylpeästi blondi ja vaalea. En rusketu auringossa lähes ollenkaan, vaikka viettäisinkin koko loman auringossa. Suomessa rusketuksesta on turha haaveillakaan. Olen jo kuitenkin sinut oman kalpeuteni kanssa ja olen sitä mieltä, että myös kalpeaihoiset ovat kesällä kauniita. Rusketus on hieman liian yliarvostettua. Kyllä, tykkään saada vähän väriä pintaan, mutta en silti menisi haukkumaan ketään vaaleaihoista ruumiiksi tai vastaavaksi.

World
Tahdon nähdä maailman, tahdon matkustaa ja tutustua uusiin paikkoihin ja ihmisiin. Tahdon lähteä töihin ulkomaille ja kunhan koulusta on mahdollisuus niin myös vaihtoon. USA olisi unelmavaihtokohde, mutta kyllä Balillakin kelpaisi opiskella.

jouIMG_8968

Xylitoli
Purkkaa jauhan lähes joka päivä. joten tähän X-kohtaan sitten laitoin xylitolin. Meni hetki, ennen kuin mitään edes vähän merkityksellistä keksin tähän. Vierasperäisiin kirjaimiin oli vaikea keksiä!

Ystävät
Elämäni suola - ystävät! Minulla on aivan ihanimmat ystävät koskaan, jotka jaksavat tukea ja tehdä minut iloiseksi joka ikinen päivä. Yritän olla itsekin ystävilleni mahdollisimman hyvä ystävä ja kuunnella ja auttaa heitä kaikin tavoin. Oi jospa voittaisin lotossa, veisin kaikki ystäväni reissuun lepuuttamaan hermoja ja rentoutumaan. Rakastan kaikkia ihan hirveästi!♥

Zombit
En tykkää! Zombiet ovat ällöjä ja en tykkää Walking Deadista niiden takia. Tosin kyseinen sarja on tosi koukuttava, vaikka inhoankin niitä ällötyksiä yli kaiken. Hyi!

jouIMG_3145

Åbo
En ole koskaan käynyt Turussa, mutta haluan tehdä tälle muutoksen. Turku on kuulemma todella kaunis kaupunki etenkin kesäisin. Turkulaiset: kannattaako Turkuun tehdä viikonloppureissu?

Äkkipikaisuus
Olen ollut etenkin aiemmin todella äkkipikainen luonne. Nykyään yritän olla rauhallisempi ja laskea kymmeneen, ennen kuin avaan äksypäissäni suuni. Sisäinen rauha kannattaa!

Ötökät
Näitä hirvityksiä pelkään kuollakseni! Etenkin koppakuoriaiset ja ampiaiset saavat minulle pakokauhureaktion aikaan. Kauhun kiljahdukset ovat näissä tilanteissa hyvin yleisiä...


Onko teillä samoja aakkosia kuin minulla? :)


Ja Ihanaa Ystävänpäivää kaikille ♥♥

~Taru

6 kommenttia:

  1. Olipas kivaa luettavaa :) mulla vähän tuon rusketuksen kanssa, mutta samalla tavalla olen hyväksynyt olevani vaalea ja piste, hah :D

    VastaaPoista
  2. Tätä oli mukava lukea ja kivasti olit kirjoittanut jutut :) Itsekin haaveilen juhlasuunnittelijan ammatista, mutta taitaa jäädä ikuiseksi haaveeksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että tykkäsit:) juhlasuunnittelijana olisi ihanaa työskennellä, jos Suomessa olisi sellaisille enemmän kysyntää niin ainahan voisi oman yrityksen laittaa pyörimään, jos vain olisi yrittäjäainesta :)

      Poista
    2. Eikun vaan taru jenkkilään juhlasuunnittelijaksi!;) Kaksi kärpästä yhdellä iskulla listalta ja siellä niitä suunniteltavia juhliakin piisaa. Tosi kiva postausidea, voisin melkein itsekin toteutella joskus tässä kiireen keskellä:) Myös noita Thaimaa-postauksia on ihana lukea ja kasvattaa matkakuumetta.

      Poista
    3. Jenkkilässä olisi kyllä huippua olla juhlasuunnittelija:) olis kiva jos tekisit tälläisen postauksen, minä ainakin haluaisin lukea <3

      Poista