torstai 12. helmikuuta 2015

Thailand 2015 - part 1

Olen nyt jo kotiutunut varsin hyvin Thaimaan reissusta takaisin tänne kylmään Suomeen. Ei kyllä tehnyt yhtään mieli tulla tänne takaisin, olisin voinut jäädä sinne vaikka vielä kuukaudeksi (tai ainakin niin pitkäksi aikaa kuin maassa oleskelulupaa oli jäljellä). Kuitenkin arki on otettava vastaan, vaikka flunssa tainnuttaakin minua kohti sängynpohjaa. Arkeni alkaa sairaslomalla...

jouIMG_8950

Sunnuntaina 25.1. lähdimme hyvän ystäväni Reetan kanssa Kuopiosta lentäen Helsinkiin. Lentokentällä odottelimme noin 9 tuntia lentoamme, joka lähtikin ihan melkein ajallaan. Kierreltiin lentokentällä kauppoja, käytiin Starbucksissa ja manailtiin pitkää odotusaikaa. Oma valintamme oli lähteä päivällä kahden lentokoneeseen, olihan se tosin halvempi. Väsymys painoi kyllä ihan hurjasti loppu aikana lentokentällä ja meinasi uni tulla ennen lentokonetta.

jouIMG_8947

Lento oli pitkä yölento ja Thaimaassa olimme perillä maanataipäivänä kolmen aikoihin paikallista aikaa. Lento tosiaan kesti sen kymmenisen tuntia, josta pyrin nukkumaan suurimman osan ajasta. Luulin, että lennolla olisi ollut ilmainen viihdejärjestelmä. mutta eipäs ollutkaan. Muuten lento ja palvelu olivat kohdillaan. Lennettin siis Thomas Cook Airlinesilla. Oltiin ihan perus SunClass luokassa, vaikka kyllähän se Royal Class houkuttelikin aika kovasti varattaessa matkaa. Pakettimatkamme varattiin Tjäreborgilta, hinta oli kohdillaan ja itse tykkään kyllä Tjäreborgista matkanjärjestäjänä.

jouIMG_8955

Thaimaassa ensimmäisenä iltana päätimme lähteä katsomaan Bangla Roadin menoa ja siitähän se ilta sitten venyikin hieman liian pitkäksi. Seductionissa tuli vietettyä suurin osa illasta, sillä ostettiin sellaiset Open Bar liput, eli lipulla sai juoda niin paljon kuin jaksoi. Päätettiin vielä illan päätteeksi mennä uimaan mereen, mikä ei ollut ehkä maailman parhain idea, mutta ainakin oli hauskaa :D

Suosittelen tosiaan olemaan varovainen tuolla juomisen kanssa, humala tuntuu tosi erilaiselta kuin Suomessa ja monissa baareissa mittoja ei tunneta vaan viinaa kaatuu käsivaralla kuppiin. Kaiken lisäksi juomat ovat halpoja, joten helposti tuleekin sitten naukkailtua enemmän kuin oli tarkoitus. Jokatapauksessa Bangalalla on ihan huikea meno ja mahtavat bailut melkein baarissa kuin baarissa, joten jos Phukettiin lähtee, täytyy myös Banglan huuma kokea. Bangla Road sulkeutuu klo 18 jälkeen pelkäksi kävelykaduksi, jonka jälkeen pikkuhiljaa alkaa meno kasvaa. Yöllä katu tulvii ihmisistä ja erilaisista krääsäkauppiaista sekä sisäänheittäjistä. Nämä sisäänheittäjät saattavat blokata tiesi kokonaan eteenpäin ja yrittävät saada sinua katsomaan Ping Pong-showta tai vastaavaa.

jouG0102551

Seuraavana päivänä (tiistaina) vietimme rauhallista päivää altailla ja kävimme illalla syömässä. Ei kamalasti jaksanut edellisen illan takia tehdä mitään muuta kuin makoilla lämpimässä. Altaat hotellissa olivat ihanat. Hotelliimme kuului kaksi suurta uima-allasta ja vielä erikseen jonkin sortin Spa, jossa tosin ei tullut käytyä. Hotellimme oli Duangjitt Resort & Spa ja se sijaitsee Patong Beachilla Phuketissa. Voin suositella hotellia erittäin lämpimästi kaikille Phukettiin matkustaville. Hotellissa oli suuret puutarha-alueet ja se oli todella siisti. Henkilökunta ystävällistä ja aamupala aivan loistava♥ Hotellissamme oli WiFi aika hitaahko, eikä se yltänyt ihan joka paikkaan - tämä oli ehkä ainoa miinus.

jouGOPR2290 jouGOPR2298

Keskiviikkona vietettiin aamupäivä taas altailla, mutta iltapäiväksi pakkasimme rantakamat ja suuntasimme Patong Beachille. Thaimaan rannoilta on aurinkotuolit siivottu pois, joten makasimme pyyhkeiden päällä hiekalla. Minua ei haittaa, vaikkei rannoilla ole enää tuoleja, sillä ranta tuntui vuoteen 2011 verrattuna siistimmältä. Patongin rannalla vesi ei ole ihan maailman kirkkainta, mutta ainakin vesi on lämmintä. Kertaakaan reissun aikana ei tullut vedessä kylmä. Juotiin rannalla yhdet Breezerit ja tuosta Lemonin makuisesta tulikin mun reissun vakkarijuoma. Hitsi olen tuossa kuvassa vielä vaalea!

Tässäpä oli tämä ensimmäinen osa matkakertomuksesta. Saa nähdä, kuinka monta näitä tulee - kahdesta viikosta löytyy kyllä paljon kerrottavaa.

Mitäs pidätte tällaisesta matkapostauksesta? :)

~Taru

1. Oij mitä lomakuvia!♥ ja kivoja nämä matkapostaukset, thaimaasti varmasti tulee kerrottavaa koska onhan se niin kaukainen ja erilainen!:)

1. Nämä eivät lopu kesken ihan heti ;) Kiva että tykkäsit ♥

2. Eikä, niin ihania lomakuvia!! :) Nyt tuli vaan sellanen matkakuume, ettei mitään rajaa :p