lauantai 4. huhtikuuta 2015

My nail care routines

Etenkin geelikynsistä luopumisen jälkeen, olen ryhtynyt pitämään parempaa huolta kynsistäni päivittäin. Tämän asian olen laiminlyönyt melkeimpä vuosia ennen tätä hetkeä. Geelit kuluttivat kynsiäni sen verran, että oli pakko ryhtyä tekemään jotain näille rumiluksille.

jouIMG_0240

Päivittäiseen kynsien hoitooni kuuluvat erityisesti rasvat. Joka aamu ja ilta (joskus myös useamminkin päivässä) rasvaan kädet Dermosilin Amaryllis Hand Creamilla. Tämä rasva tekee ihanan pehmeäksi kädet ja tuoksu on mukavan mieto. Sain tämän joululahjaksi, mutta koska olen ollut todella laiska, en ollut edes avannut tätä. Kertookohan tämä jotain tuosta purnukka määrästä, joka kaapeistanikin löytyy...

jouIMG_0242

Kynsinauhoille käytän myös Dermosilin tuotetta, Primo Saksanpähkinä kynsinauhavoidetta. Tämä voide sisältää saksanpähkinäöljyä, E-vitamiinia ja ihoa kosteuttavaa glyseriiniä ja on tosi kätevä ottaa mukaan myös reissuun. Plussaa ohuesta kärjestä, jolla saa juuri sopivan verran voidetta kynsinauhoille. Ja tämä on muuten tosi riittoisaa!

jouIMG_0243

Aina ennen lakkaamista pesen käteni, putsaan kynsienaluset harjalla, puhdistan edelliset kynsilakat ja painelen kynsinauhoja alaspäin. Samoin viilaan/leikkaan kynnet haluttuun muotoon, sillä lakkojen kanssa muotoilu pilaa usein lakkauksen kärjen.

Lakkauksessa minulla on yleensä 3-5 kerrosta, riippuen kynsilakan peittävyydestä. Pohjalla käytän Dermosilin Base&Top coat lakkaa. Tämä on tosi hyvä aluslakka, olen nimittäin törmännyt elämäni aikana myös ihan sekundalakkoihin, joiden kanssa ei muukaan lakkaus pysy kynnessä. Tämä on tosi hyvä! Lakkaan kynsiäni lähes päivittäin, sillä joudun välillä poistamaan ne töiden takia. Tottakai on myös päiviä, jolloin en käytä lakkaa ollenkaan.

Päällyslakkana käytän yleensä Mavalan Minute Quick Finish päällyslakkaa, mutta tällä hetkellä se on päässyt loppumaan. Pitää käydä ostamassa uusi, mutta sihen asti Mavalaa saa tuurata samainen lakka kuin aluslakka. Tämä voisi kyllä olla ihan toimiva jatkoonkin nähden, sillä sitten ei tarvitsisi ostaa aina kahta läpinäkyvää lakkaa. Tämä on toiminut tosi hyvin myös päälyslakkana, ehkä kuitenkin vielä kalistun hieman Minute Quick-Finishin puolelle.

jouIMG_0256

Tällä kerralla väriksi pääsi China Glazen Dance Baby-sävy. Mulla oli tosi kovat odotukset tätä lakkaa kohtaan, mutta hieman petyin. Väri ei ollut kovin peittävä ja koostumus oli liian vetinen. Kuitenkin kahdella kerroksella loppuuloksesta tuli kuitenkin peittävä ja onhan tuo väri ihanan keväinen ja kesäinen. Väristä pidän, koostumuksesta en. Kuten kuvistakin hieman huomaa, lakka lähti kuivuessaan hieman kuplimaan.

Itse odotan aina, että edellinen kerros on kunnolla kuivunut, ennen kuin lisään seuraavan kerroksen. Olen kuullut, että monilla on ongelmana juurikin lakan ryttääntyminen ja kupliminen muilla kerroksilla, jos ei odota edellisen kerroksen kuivumista.

Lakkauksen jälkeen poistan yli menneet lakat ihan kuuman veden avulla. En jaksa ryhtyä leikkimään vanupuikkojen ja kynsilakan poistoaineen kanssa, laiska mikä laiska. Joskus minulla on ollut sellainen "kynä", joka oli suunniteltu yli menneiden kynsilakkojen poistamiseen. Hitsi, kun en muista minkä merkkinen se oli. Se oli nimittäin tosi kätevä.


Miten te hoidatte kynsiänne?

~Taru

10 kommenttia:

  1. Tosi mielenkiintonen postaus! <3 Mä hoidan tosi laiskasi kynsiäni, mutta Mavalan kynsien kovettajasta on tullu mulle ihan must-juttu minkä muistan kyllä aina sipaista kynsille. Sitten ei kynnet katkea ja liuskoitu niin helposti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Pitääpä munkin testata tuota kynsien kovettajaa, se puuttuu vielä varastosta :)

      Poista
  2. Toi lakka on niin kauniin värinen! <3
    Mä oon liianki laiska hoitamaan kynsiä ja käsiä ylipäätään! Kynsiä lakatessa muistan kerran kuukaudessa viilata vähän kynsien päältä että niissä ei olis hirveitä uria ja se siitä. Sit vaan lakkaa pintaan ja toivon että ne kynnet kestäis mahdollisimman pitkään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös!♥ Mä olin ennen ihan samanlainen kun sä kynsienhoitohommassa, mutta sit jotenkin reipastuin :D

      Poista
  3. Ihanan oloinen blogi, jäin lukijaksi <3 :-)

    www.sofialaurent.com

    VastaaPoista
  4. Ihanan sävyistä kynsilakkaa! Tuollaista haluaisin itsellenikin :) Minä olen aika laiska hoitamaan kynsiäni, tai oikeastaan siihen ei riitä enää aika kaiken muun lisäksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin toi lakkaus yleensä hoituu samalla kun postailen tai olen koneella, joskus levitän kanssa pyykkiä yhdellä kädellä :D

      Poista
  5. Hauska lukea muidenkin kynsirutiineista tällaisena kynsifriikkinä :D Mulla on käytössä Isadoran kynsiöljy ja se on vahvistanut mun kynsiä tosi paljon. Aluslakkana on nyt usein ollut Opin vahvistava lakka (nimi nyt katos mielestä) kun ihan pelkkä Opin aluslakka oli pilaantunut (kahden vuoden jälkeen, mahtava tuote!). Mä huomasin sen siitä, että kaikki lakat "kupliintui" sen päällä, eli aluslakkaan oli syntynyt "lakkamurusia", eli tottakai ne sit näkyin kun laittoi värilakan. Toki lakat voi kupliintua monesta muustakin syystä :) Käsirasvana on Acoa ja poistoaineena milloin mitäkin, nyt Trindiä :) Tää oli kiva lukea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän pitäis yhdessä lähteä lakkaostoksille, niin voisit valaista mitkä lakat on hyviä ja mitkä ei :) ajattelin seuraavana aluevaltauksena testata Opia! Jotenkin arvasin että tykkäisit tästä postauksesta, olet ihan höpsö kynsifriikki ;)<3

      Poista