torstai 11. kesäkuuta 2015

Stockholm 1.6.-3.6.

jouIMG_1176

Kesäkuun ensimmäinen päivä lähdimme Isoäidin kanssa aamulla kello 9 OnniBussilla kohti Helsinkiä. Bussimatka oli melko pitkä, mutta se meni varsin nopeasti kun nukkui lähes koko matkan. Kyllä junat ovat mukavampia kuin bussit, mutta OnniBussit menevät kyllä ykköseksi tuon hintansa takia.

Helsingissä suuntasimme suoraan taksiin ja Olympiaterminaaliin, josta laivamme kohti Tukholmaa lähtisi. Taksi pyöri ympyrää, kun joka paikassa oli tietöitä, mutta päästiin kuitenkin ajoissa perille ja laivaan.

jouIMG_1169

Heti kun saimme tavarat hyttiin, lähdimme skumppalasillisille! Tällä startattiin meidän "tyttöjen reissu", johon tulisi kuulumaan paljon shoppailua, juoruamista ja muutamia drinksuja. Meidän hyttimme oli kymppi kannella ja näkymä oli suoraan Promenadelle. Ei huono!

jouIMG_1173 jouIMG_1172

Illalla päätimme mennä syömään laivan 6 kannella sijaitsevaan italialaiseen ravintolaan. Onneksi oltiin ajoissa, sillä ravintola oli varauksia täynnä ja vapaita pöytiä oli vain ihan muutama. Alkupaloiksi meille tuotiin leipiä, suolaa, oliiveja ja oliiviöljyä. Otimme vielä alkupalaksi sellaisen leipävalikoiman, jossa oli 4 täytettyä erilaista bruschettaa. Ai nam se oli hyvää! Yleensä en oliiveista pidä, mutta siinä ne oli namnam.

Pääruuaksi itse otin härän sisäfilettä ja isoäiti otti maksaa. Ruuan kanssa tietenkin pullollinen punaviiniä, se oli aivan täydellistä!

jouIMG_1179 jouIMG_1182

Ruuan jälkeen käytiin hieman TaxFreessä shoppaamassa, josta lähti mukaan lähinnä tuliaisia ja muutamia juttuja itsellekin. Se laivan Victoria´s Secret hylly oli ihana ♥ Olisin voinut tyhjnetää koko hyllyn, mutta piti tyytyä vain yhteen juttuun itselle tällä kerralla. Pikkusiskolle ja Katalle lähti ihanat suihkugeelit mukaan.

jouIMG_1183 jouIMG_1196

Tiistaina aamupalan ja aamuhommien jälkeen lähdimme käväisemään Tukholman puolella (kappaskappas) shoppailemassa! Ja tottakai nähtävyyksiä katseltiin siinä samassa sen minkä kerkesi. Käytiin myös syömässä jossain pastapaikassa, jonne en kyllä toiste mene. Löydettiin ihana karkkikauppa, josta ei kyllä mitään ostettu. Sekoiltiin myös kruunujen kanssa ja minä yritin sönkätä välillä ruotsia, kunnes kyllästyin kielitaitooni ja vaihdoin junttimaisesti englantiin. Ihan hävettää, kuinka vähän osaan puhua ruotsia!

jouIMG_1212 jouIMG_1198

Vaatteita lähti mukaan ihan kiitettävästi. Löytyi leopardipöksyt, paita ja kukkatoppi, Lisäksi löysin kuivaharjan ja tuparilahjan Viiville ja hänen poikaystävälleen. Pari kynsilakkaa eksyi myös mukaan sekä naamarasva. Vitsi oli jännä, kun H&M:llä myytiin meikkejä eikä siis mitään H&M:n meikkejä vaan ihan Isadoraa ja Nivean rasvoja ja kaikkea sellaista peruskamaa mitä löytyy Sokokselta.

jouIMG_1188 jouMG_1199

Takaisin laivalle mentiin laivan omalla bussikuljetuksella, joka meni suoraan terminaalin eteen. Isoäiti luuli että eksytään, kun käveltiin suhteellisen pitkälle bussiasemalta, mutta minun suuntavaistoni ei petä koskaan. Päästiin ajoissa takaisin ja ehdittiin bussiasemalla kahvitkin juoda. Saksalaiset turistit ohittelivat meidät ja molemmilla koski jalkoihin kävelyn takia. Pyysin bussissa erästä herraa tekemään tilaa isoäidille, kun ei kukaan nuori ja hyväjalkainen nostanut persuustaan oma-aloitteisesti, kun vanha nainen joutuu seisomaan bussimatkan. Meinasi kiehua, mutta asiallisesti saatiin isomama istumaan :) Onneksi se mies antoi tilaa, kiitos hänelle hirveästi ♥
Itse meinasin nukahtaa bussissa seisaalteen, rukoilin puolessa välissä matkaa, että se loppuisi.

jouIMG_1218 jouIMG_1220

Käytiin laivalle päästyämme taas TaxFreessä ja sitten drinksuilla laivan keulassa. Näkymät oli aika kivat, vaikkei sää ollut mikään erikoinen. Osa mökeistä näytti hieman karmivilta, kun satoi vettä ja oli hämärää. Siellä ne yksin kököttivät, ihan kuin hyljättyinä.

Illalla mentiin Buffettiin syömään ja ruoka oli kyllä yllättävän hyvää. Jälleen kerran alkupalapöytä ja ne kaikki kalat ja katkaravut oli paljon houkuttelevampia kuin se pääruoka osuus, Alkupaloja tankattiinkin ihan muutamaan otteeseen, Ah sitä kalan määrää ♥

Ruuan jälkeen kävin vielä kerran TaxFreessä, kun kruunuja oli jäänyt jonkin verran yli. Essien kynsilakka lähti mukaan, ihanan vaaleanlilan sävyinen. Yöllä laivaa keinutti ihan kamalasti ja kotimatkalla bussissa meinasi minulle tulla hieman huono olo. Eipä ole kovin usein matkapahoinvointia tullut, hyh!

Tällainen reissu meillä! Muita Tukholman matkaajia täällä? :)

~Taru

1. Ihanalle kuulostaa, kesällä on kyllä pakko päästä jollekkin risteilylle!♥

1. Suosittelen, ei ole edes kovin kallista :)

2. Vau tosi kivoja kuvia! :) Sulla on myöskin tosi kiva banneri ja tää ulkoasu ylipäätään!

1. Kiitos Julia ♥♥ Ihana sunnuntain piristys tää sun kommentti!

3. OOOH mitä kuvia! Noi ruokakuvat varsinki namm! <3

4. Ihania kuvia! :) Jospa sitä itsekin laivalle vielä heinä-elokuussa päätyisi!

1. Oi vähän ihanaa, minäkin voisin uudelleen lähteä ihan millon vaan ♥

5. Oi vitsi, mä kans haluan risteilylle. Kuulostaa niin kivalta ja noi kaikki mainitsemat herkut. :)

1. Risteilyt on kyllä parhautta ♥ Etenkin ne herkut!

6. Löysin sun blogin sattumalta MyCosmosta ja pakko sanoa, että tää on ihan super ihana!!!

1. Voi kiitos Ina♥ Ihanaa että tykkäät!