torstai 11. elokuuta 2016

Tavoitteita elokuulle

Rakastan listoja. Kauppalistoja, to do-listoja, vieraslistoja ja tavoitelistoja. Minusta on todella ihanaa saada to do-listoissa rasti ruutuun! Siinä näkee jotenkin konkreettisemmin, että on saanut jotain oikeasti aikaiseksi. Tälläkin hetkellä jääkaappiamme koristaa minun kaksi A4-paperia, joista toiseen on listattu kesän käydyt kaupungit ja toiseen viisi omaa tavoitettani elokuulle. Elokuun lopussa katson sitten miten meni, mutta turhaa stressiä en aio tavoitteista ottaa. Ne ovat vain vähän niinkuin potkimassa minua takalistolle päivinä, jolloin kaipaan "kesäarkeen" tekemistä. Niinä päivinä helposti jumittuu katsomaan True Bloodia sohvalle moneksi tunniksi. Kyllä, olen koukussa ja aloitin sarjan taas alusta. Hups.

P6300052800

Treenaus
Koska syyskuu tulee olemaan taas aika bailauspainoitteinen ja koulustressin alkaessa tarvitsee välillä useampiakin vapaita iltoja, pyrin treenaamaan nyt elokuussa enemmän salilla. Syyskuussa minulla jatkuu taas sirkuksella treenit, joten nekin rajoittavat osaltaan salilla juoksemista. Syyskuussa voin sitten keskittyä kunnolla kehonhuoltoon ja vaikka meditointiin. Tuntuu typerältä maksaa salista, jos siellä ei käy. Treenitavoitteeksi asetetaan elokuulle siis treenirytmi. 4 kertaa viikossa salilla ja kolmesti viikossa lenkki. Ei pitäisi olla vaikea homma.

Ruokarytmi
Tämä on tärkeä, monellakin tapaa. Nyt kesällä sain rytmin oikein loistavaksi: syön aamupalan, lounaan, kevyen välipalan, päivällisen ja kevyen iltapalan. Lounaalla en pahemmin syö pastaa/perunaa, koska raskas ruoka lisää väsymystä ihan hirveästi. Löysin itselleni sopivan ruokarytmin ja ruokatavat, joiden kanssa minulla on paljon energisempi olo kuin ennen. Ruuan osalta tavoitteena on siis säilyttää nykyinen rytmi ja terveellisyys.

Blogi
Ihana blogini, olen ollut hiljainen sinulle tämän kesän. Minulla olisi niin paljon sanottavaa, mutta kirjoittaminen tökkii välillä todella kovasti. Silmäni väsyvät, kun avaan tietokoneeni tai tablettini. Aina kun yritän kirjoittaa, meinaan nukahtaa näppikselle. Pitäisi varmaan lukulaseja käyttää enemmän, juoda enemmän kahvia ja kirjoittaa pienemmissä pätkissä. Eipä tosin ole mulle uutta tämä nukahtelu, ärsyttää vaan. Blogin osalta tavoitteena olisi siis kirjoittaa useammin.

Harjoittelupaikkojen hakeminen
Tämä tavoite on mulle todella tärkeä ja kaikista stressaavin. Pitäisi päivittää CV ja ryhtyä hakemaan niitä harkkapaikkoja ensi keväälle ja kesälle. Harkkapaikan perusteella kuitenkin määräytyy, minne päin maailmaa hetkeksi ajaudun. Pelkkä ajatteleminenkin jännittää. Tahdon pois Kuopiosta ja harjoittelu olisi mulle mahdollisuus siihen, joten nyt pitäisi vain ottaa itseä niskasta ja hoitaa homma pois alta.

Ei stressiä
Mitä lähemmäksi syyskuu tulee, sitä stressaantuneemmaksi muutun. Yritän ottaa rennosti ja en aio ottaa liikaa stressiä näistä tavoitteita (lukuunottamatta harkkapaikan hakemista). Tämä kuukausi saa ennemminkin olla testi, kuinka lähelle pääsen tavoitteita minimaalisimmalla stressillä. Ehtiihän sitä stressata joskus myöhemminkin, turha kuluttaa jaksamista nyt viimeisten lomien aikana!


Onko teillä tavoitteita elokuulle ja jos on, niin kuinka lujasti yritätte saavuttaa niitä?

12 kommenttia:

  1. Täältä löytyy myös listojen rakastaja :D Hyviä asioita olet laittanut listallesi<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin, tervetuloa siis kerhoon!:)<3

      Poista
  2. Mä en oo oikein osannut tehdä mitään tavoitelistaa mun syksylle, koska tää syksy tulee olemaan niin erilainen kuin muut :D Ehkä pitäisi tehdä, niin saisi jotain fiksua aikaiseksi töidenkin lisäksi! Hyviä asioita olit listannut ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot kyllä niin tekevä ihminen muutenkin, että ilman listankin saat aina vaikka mitä aikaiseksi <3

      Poista
  3. Kiva postaus! Täällä myös yks, kuka tykkää paljon listoista! Niitä on ihanaa tehdä ja silloin asioista tulee nimenomaan konkreettisempia, oon huomannut miten tulee helpommin toteutettua kun rustailee ylös asioita :-) Toivottavasti harkkapaikan haku sujuu hyvin, tsemppiä siihen!

    http://j-doitforyourself.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä juuri! Ja mulla ainakin se stressi vähenee kun rasteja tulee lisää :) harkkapaikkojen haku olisi voinut sujua paremminkin, hupsistakeikkaa :D

      Poista
  4. Hyviä tavoitteita! :) Pitäisi itsekin ryhdistäytyä ja alkaa nyt syksyn tullen taas treenaamaan enemmän, ja uskonkin että se motivaatio taas pian kasvaa syksysateiden myötä! Ihana tuo kuva siusta ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salille on hyvä karata huonoa säätä :) sitten salin jälkeen on parasta mennä kotiin ja laittaa kynttilät palamaan <3

      Poista
  5. Mäkin tykkään tehdä listoja :) Välillä on vaan käynyt niin että oon tyyliin unohtanut koko listan :D Summmer Bucket list oli kovassa seurannassa koko kesän mutta töiden takia en kerennyt paljonkaan toteuttaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei pidä stressata, jos lista häviää niin sit se oli tarkoitettu niin :) paitsi jos on kyseessä kauppalista, nimimerkillä liian usein se lista on jäänyt kotiin pöydälle...

      Poista
  6. Mä tykkää kanssa tehdä listoja! :) Enemmän ehkä just blogiin ^^. Noi on tärkeitä ja kivoja juttuja mitä itsellesi listasit ♡

    ♡ Sini | myblog-bysini.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Listat blogeissa on kyllä kans tosi kivoja! Niitäkin pitäisi itse tehdä enemmän, sopis tähän mun lista-addiktioon aika hyvin :D

      Poista