torstai 27. heinäkuuta 2017

10 x TARUN TAVALLA

Koska en ole ollut kovin aktiivinen kirjoittelija viime aikoina (vuotena), niin koen tämän faktapostauksen olevan aivan paikallaan. Tänään sukelletaan minun tapojeni pariin, eli tällaisia toimintamalleja minuun on ohjelmoitu.  Kertokaahan sitten löytyykö teiltäkin samoja tapoja kuin minulta, vai kuulostaako jokin tapani korviinne ihan hölmöltä!

Juon vihreää limpparia tsempatakseni itseäni. Erityisesti Jaffa Palma on minun tsemppilimuni, mutta myös lime-verigreippi limppari kelpaa. Ja ei, mikään sprite tai väritön sitruslimu ei kelpaa - limpparin täytyy olla vihreää. Väritön limppari ei piristä mieltä samalla tavalla kuin vihreä! Ehkä salaisuus tässä onkin juuri värissä ja limppari piristää niin maku- kuin näköhermojakin.

Käyn baarin jälkeen aina suihkussa. Teen tämän myös ihan yöllä ja vaikka en olisi ollut edes erityisen kovasti bailaamassa. Vähäisestäkin tanssimisesta tulee kuuma ja muutenkin baareista jää sellainen "likainen" tunne iholle sekä hiuksiin. Jotenkin minua inhottaa mennä nukkumaan, ellen ole peseytynyt noista baarin hajuista. Aamulla herään sitten raikkaana ja paljon pirteämpänä.

Käytän todella ahkerasti vilkkua. Tämä ei mielestäni ole kovin huono asia, sillä käytettäväksihän vilkut on tehty. Saan silti aika paljon kommenttia, kun käytän vilkkua parkkipaikoilla myös silloin, kun siellä ei ole muuta liikennettä. Vilkutan myös lähtiessäni peruuttamaan omasta ruudusta asuntomme autohallissa.

prinsessa1

Arkiaamuisin minun on katsottava Huomenta Suomea. Aamuni aikataulu menee ihan pilalle, jos taustalla ei pyöri kyseinen ohjelma. Tiedän puoli kahdeksan uutisten alkaessa, että nyt olisi aika viimeistellä meikit ja säätiedotuksen loputtua pitäisi ryhtyä tekemään lähtöä. Olen joskus hieman suutahtanut, kun J halusi katsoa aamulla jotain muuta televisiosta. Hups.

Minua ärsyttää, jos minulle annetaan ohjeita kun laitan ruokaa. Kun minä kokkaan kerrankin oma-aloitteisesti, keittiö on minun. Sinne ei todellakaan saa tulla antamaan neuvoja, mutta apua saa kyllä tarjota. En siis ole hyvä ottamaan keittiössä ohjeita vastaan, ellen niitä itse erikseen pyydä.

Fanitan mozzarellatikkuja todella paljon. Kotiin ostan pakastemozzarellatikkuja, heitän koko paketillisen uuniin ja hotkaisen ne helposti alle kymmeneen minuuttiin. Voisin vaikka elää niillä! Ravintoloiden mozzarellatikut ovat vielä parempia, koska ne on valmistettu rasvakeittimessä. Mielessä on käynyt oman pienen rasvakeittimen hankinta, mutta sen jälkeen voisin sanoa hyvästit kesäkunnolle loppuelämäksi. Ja ainiin, pakastemozzarellatikut ovat parempia kuin sellaiset joidenkin ravintoloiden paksut ja kuivat tikut. Näissä olen tarkka!

Käytän yhtä juomalasia, kahvimukia ja lautasta vain kerran. En siis voi enää aamulla syödä leipää samalta lautaselta kuin edellisenä iltana, tai juoda kahvia muutaman tunnin päästä samasta kupista. Voitte vaan kuvitella, kuinka paljon tiskiä minä aiheutan - onneksi on tiskikone.
prinsessa2
En erityisemmin tykkää nukkua yksin. Osaan olla yksin ja nauttia yksinolosta, mutta nukkuminen yksin ei ole minusta kovin miellyttävää. Nukun paremmin, kun toinen on vierellä tai edes samassa asunnossa. Minulle riittää pelkästään tieto, että joku on tulossa yöksi kotiin - oli se sitten puoliso tai kaveri. Jos tiedän, että J olisi vaikka reissussa, pyytäisin todennäköisesti jonkun ystävistäni viettämään tyttöjeniltaa ja jäämään yöksi. Kyllähän minä pärjäisin, ei se siitä ole kiinni. En vain nauti yksin nukkumisesta kovinkaan paljoa.

Aloitan herkästi uusia ikuisuusprojekteja, joita en välttämättä koskaan saa valmiiksi. Näihin keskeneräisiin projekteihin on aina välillä mukava palata ja lopussa voin ainakin sanoa, että niihin on käytetty aikaa ja rakkautta. Tai verta, hikeä ja kyyneliä, kuten meidän parvekkeemme sohvaan.

Käyn aina kosmetologilla/kampaajalla laittamassa kulmakarvani. En edes nypi niitä itse, saatikka värjää. Olen varmaan nyppijän painajainen, kun menen sinne hirmuisilla muodottomilla puskilla. Pidän todella paljon siitä jäljestä, minkä ammattilaiset saavat aikaan. En luota omiin taitoihini lainkaan :D Viimeisimmällä kerralla kävin ystäväni luona, joka opiskelee kampaajaksi, laittamassa kulmani ja olin todella tyytyväinen lopputulokseen. Onni on, kun on osaava ystävä <3

Tällainen oman elämäni prinsessa minä olen. Rakastan myös paljon haaveilua, minkä saattaakin näistä kuvista huomata. En voinut uskoa, etten ollut näitä kuvia tänne aiemmin julkaissut. Tarkistin valehtelematta viidesti viimeisen vuoden postaukset ennen julkaisua :D
Pakko myös hieman mainostaa ja kehua nykyistä luottokuvaajaani Sallaa, kun kuvista tuli puhe. Salla on nimittäin erittäin hyvä siinä mitä tekee. Jos joskus tarvitsisin kuvaajaa omiin häihin, valmistujaisiin tms. niin tiedän kyllä kenen puoleen kääntyä. Olen todella mielelläni hänen kameransa edessä!

Palaillaan taas - toivottavasti pian!

6 kommenttia:

  1. Hih nää oli hauskoja, osan susta tiesikin jo valmiiksi mutta aina oppii myös uutta! :) mä värjäytin mun kulmat myös Reetalla, meidän luotto kulman värjääjä, hah :D mutta kuvat on super söpöjä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että löytyi jotain uutta! Tylsäähän se olisi jos ihan kaiken toisesta tietäisi :D Mun pitäisi käydä viemässä Reetalle korvaukset noista kampaajan hommista tässä joku päivä - varmaan jo korkojen kera :D

      Poista
  2. Oi miten hauska postaus ja ihania nuo kuvat! <3 Pystyn samaistumaan pariin kohtaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenny <3 Hauska kuulla, että sinulta löytyi samoja tapoja :)

      Poista
  3. Heii Huomenta Suomi on ehkä parasta aamujumitusohjelmaa ikinä! Arkiaamut alkaa mulla vaan niin aikaisin ettei tuo ohjelma ole edes alkanut, mutta esim lomalla tykkään katsoa sitä aina aamuisin.. Jotenkin se rytmittää aamun ihan eri tavalla!:) Ihania juttuja oot listannut, nää on niin kivoja lukea!♡

    VastaaPoista
  4. Mä voin jotenkin niin hyvin kuvitella sut keittiöhommissa tolla asenteella :D <3

    Toivottavasti päästään taas pian kuvailemaan puolin ja toisin, aina yhtä hauskoja reissuja!

    Ps. Pakko ehkä ostaa mozzarellatikkuja...

    VastaaPoista